Luontoon.fi uutiset

Muutoksia Urho Kekkosen kansallispuiston asiakaspalvelussa: kansallispuiston portti tarjoaa tietoa 24/7, Kiehisen tilat sulkeutuvat

Jatkossa kansallispuistossa vieraileva voi kohdata asiakasneuvojan nykyistä useammin Saariselällä reittien lähtöpisteellä, maastossa ja taukopaikoilla. Metsähallituksen Luontopalvelut luopuu Kiehisen vuokratiloista ja panostaa asiakaspalveluun verkossa, puhelimessa ja talvikaudelle avattavalla uudella kansallispuiston lähtöportilla.

Kodan mallinen suuri rakennus.
 

Saariselän keskustaan valmistuu talvikaudelle reittien lähtöpisteeseen huomiota herättävä portti, joka antaa ajankohtaista tietoa Urho Kekkosen kansallispuistossa ja Saariselällä vieraileville asiakkaille ympäri vuorokauden. Luontopalvelut tarjoaa kävijöille tärkeää tietoa eri sesonkeihin räätälöitynä, ajankohtaiset tiedot ovat näkyvillä lähtöportin infonäytöillä.

Metsähallituksen asiantuntijat tapaavat asiakkaita säännöllisesti uudella lähtöportilla, reiteillä ja muilla taukopaikoilla.

– Kaikki löytävät uuden lähtöportin kautta reittien lähtöpisteen ja samalla viime hetken olennaiset tiedot retkeä varten varmasti aikaisempaa paremmin. Kiehisen vuokratilojen haasteena oli, että tilat sijaitsivat hieman syrjässä reittien lähtöpisteestä, virkistyskäyttöpäällikkö Joel Erkkonen Metsähallituksen Luontopalveluista sanoo.

Palvelupiste Kiehisen tilat sulkeutuvat lokakuun alusta 

Urho Kekkosen kansallispuiston palvelupiste Kiehinen suljetaan Saariselällä lokakuun alusta. Kiehisen palvelupiste sijaitsi Saariselän keskustassa, Santa’s hotel Tunturin Gielas -rakennuksen kivijalassa. Kiehisestä on saanut retkeilyneuvontaa ja asiakkaat ovat voineet hoitaa myös lupiin ja tupien varaamiseen liittyviä asioita.

Nyt tilan vuokrasopimus päättyy ja asiakaspalvelussa kokeillaan uudenlaisia tapoja. Digitaalinen asiakaspalvelu korostuu, mutta samalla myös läsnäolo siellä, missä ihmisetkin luonnosta nauttivat. Asiakaspalvelua saa Urho Kekkosen kansallispuistoon liittyvissä asioissa edelleen samalla tavalla kuin ennen. 

– Luovumme seinistä, mutta saamme myös jotain tilalle: pystymme kohtaamaan ihmisiä uudenlaisissakin paikoissa. Kun päivystystä fyysisissä tiloissa ei ole, meidän asiakasneuvojillamme on enemmän mahdollisuuksia jalkautua kansallispuiston poluille, Saariselän kylälle ja tapahtumiin, Erkkonen sanoo.  

Erkkonen avaa asiakaspalvelun uusia muotoja lisää blogikirjoituksessaan (linkedin.com).

Urho Kekkosen kansallispuiston asiakaspalvelun tavoittaa lokakuun alusta soittamalla numeroon 020 6397 200 tai sähköpostilla ukpuisto(at)metsa.fi. Asiakasneuvojat päivystävät arkisin kello 9–16.30 välisenä aikana. Ajankohtaista tietoa päivitetään säännöllisesti myös kansallispuiston verkkosivuille.  

Lisätietoja